Kebanggaan.

Posted by orang-orang On Monday, September 20, 2010 3 ugutan

korang bangga tak jadi melayu? mesti bangga kan?
apa? tak bangga? biar betul, melayu ni banyak benda tau yang boleh nak dibanggakan. caye tak?
Kita melayu dah banyak dah buat rekod . gila ah!!! bangga sial!!!!


Antara pencapaian melayu :


1. Jumlah penagih paling ramai. ingat senang ke nak dapat? memang aku bangga, dalam kepelbagaian kaum kat negara ni, drug addict melayu paling ramai. bukan sikit majoriti dia, 80% kot drug addict melayu. 80!!!! lagi 20% tu tau tak apa? Lain-lain bangsa.  Aku bangga jadi melayu.




2. Drug mules - mostly melayu kot kena tangkap edar dadah kat negara laen. Wow! Fenomena ni, tup tup da jadi berita untama.


"si anu bin/binti si anu telah ditahan di Mali kerana didapati membawa sejumlah besar kokain didalam beg bimbit yang dibawanya. beg itu dipercayai milik seorang kawan yang memintanya supaya menjaga beg itu dan membawa beg tersebut keluar berjumpa beliau"


Cendikiawan-cendikiawan ini sepatutnya mendapat gelaran datuk. Aku bangga jadi melayu.


3. Mat Rempit- merupakan superhero malaysia, dapat masok filem. Ade ke patut kerajaan nak bagi gelaran "samseng jalanan" kat budak- budak rempit ni. Diorang hero jalanan, bukan samseng. Diorang mempunyai semangat juang yang tinggi. Tidak gentar serta siap sedia untuk menghadapi apa sahaja rintangan.


 Disebabkan status hero mereka,  mereka telah dikurniakan keistimewaan. Keistimewaan untuk mampos meninggal dijalan yang lurus. Aku bangga jadi melayu.


4. Melayu Hati Kering (MHK) - yang ni memang tak boleh dinafikan lagi, dapat dilihat dalam kes buang bayi. Gila kering. boleh buang camtu je anak.


jantan : abang pancut dalam ye?
betina : jangan abang, nanti mengandung macamnana?
jantan : alah, buang je la..ape susah.
betina : oh..ok


mungkin antara dialog MHK ketika sedang bersenggama. Kalau aku nak bunuh sapa-sapa kat muka bumi ni, MHK adalah pilihan aku kerana melayu sama melayu mestilah boleh runding.Kn?
aku bangga jadi melayu.


5. Kepimpinan yang ada sekarang. Melayu - melayu yang memimpin sekarang memang mempunyai semangat kepimpiman yang hebat. Dapat mengeluarkan konsep yang kebetulan sama dengan negara haramjadah. Serta memgambil penasihat yang kebetulan mempunyai kaitan dengan negara haramjadah.


Pucuk pimpinan sekarang mengamalkan teknik kepimpinan yang berkesan kerana mengamalkan konsep "saudaraku kroniku" dimana mereka dilihat cenderung memberi peluang kepada saudara-saudara terdekat mereka seperti menantu , anak saudara, cucu kepada atok saudara pak cik mereka dan sebagainya.


Ini merupakan gejala yang sihat serta dapat mengurangkan persaingan untuk mendapatkan tender serta dapat mengelakkan berlakunya pertumpahan darah. Hemahnya disini, sifat simpati serta prihatin ditonjolkan dimana kegiatan ini dibuktikan dengan kemajuan negara ini yang pesat berkembang. Aku bangga jadi melayu.




6. Lahir nya generasi Melayu Moden (MM)- genarasi melayu moden, melayu yang boleh dikatakan up-to-date. Melayu- melayu yang tiada duit akan tetapi mempunyai keinginan untuk kelihatan cantik. Lalu mereka menggayakan baju-baju adik mereka. Idea yang hebat. Aku bangga jadi melayu.


7. generasi celik IT (CIT) - Ya. Antara pencapaian yang terhebat. Kalau dulu mencari sebujik Cyber Cafe dikampung dikhabarkan bagai mencari sibutir beras didalam tepung. Sekarang ianya dikhabarkan seperti mencedok beras. Dan anak- anak muda melayu sudah pandai mencari lambakan 3gp. Man, they grew up fast nowadays. Aku bangga jadi melayu.




Malaysia dah boleh tukar nama dah nanti.
aku cadangkan malaySHIT.

3 ugutan:

- koroe - said...

gua bangge dapat knl ngan melayu mcm lu neh..mmg #1 thinker of da year..haha..toez zup boys..

orang-orang said...

lu ni spammer ar..haha

juju said...

haha...sempoi der.....ske2...btul2....me stuju ngan kamu.....malaysia should be change....toooo......haha