Buang masa je baca ni...

Posted by orang-orang On Monday, November 8, 2010 2 ugutan

Anda nak kaya tak? Kalau tanya sape-sape pun kat atas bumi ni, mesti jawab nak, cuma nak kaya dengan apa je yang lain. Ada yang cerdik pandai nak kaya dengan ilmu, ada yang nak kaya dengan kasih sayang, kaya dengan anak dan macam-macam lagi lah. Pendek kata, kekayaan boleh diinterprasikan dalam beberapa bentuk dan keinginan seseorang manusia itu.

Kalau lah anda ditakdirkan dapat berkomunikasi dengan binatang, cuba ajukan soalan ini kepada mana-mana binatang

"semut...semut..semut nak kaya dengan apa?"-contoh-
"manusia bodoh, pergi mati lah, kami nak kaya dengan kaum kami, supaya boleh kami bunuh kamu manusia jahanam!" - ok. Silap tanya semut paranoid.

Apapun disini, kekayaan dari segi kewangan, maksud aku duit, adalah begitu popular dalam kalangan manusia. Kenapa? Sebab pada zaman pasca moden ini duit merupakan segalanya. An asshole once said

"money isn't everything in this world, but to have everything we need money"

Betul, duit sudah menjadi begitu penting sekarang sampai kita lupa Tuhan. Manusia boleh membunuh kerana duit, pernah dengar manusia membunuh kerana berebut aiskrim? Mana ada. Money is the root of all evil. Ambil contoh sesebuah negara , kerana duit pemimpin jadi cibai, bini pemimpin tersebut pun boleh jadi asshole yang tak guna kerana dek wang yang melimpah-limpah. Semuanya dah berlandaskan duit, ada duit jalan, takde duit kau boleh pergi mampos, mati reputlah kau dalam longkang.

Aku hanya manusia biasa, tidak lari dari hakikat yang suatu hari aku akan ditimpa kesusahan yang mungkin dalam bentuk kekurangan wang. Aku terima dugaan ini dengan hati yang terbuka, tapi, buat si lancau yang tak bayar lagi duit aku sebab tak ada duit dan baru-baru ni bawak kereta pergi kelas. Kau sekarang ni dah masuk dalam kategori cibai negara yang kedua selepas PM.

Esok final da start, tapi aku masih mencarut kat sini, buat sesiapa yang baca entri bodoh ni, mungkin masa ni aku tengah jawab paper Engineering Design(ED) yang memang boleh meyebabkan mati pucuk dalam kalangan lelaki jikalau mendapat pendedahan yang berterusan.

Aku rasa lepas ni nak mencarut dalam Bi pulak lah, tak puas dalam mother tounge ni, tak puas, walaupun aku tau tulisan bi aku macam taik, tak sedap langsung tapi bak kata orang tua-tua..practice make perfect dan aku tau banyak mane pun aku praktis, tak akan jadi perfect nye ;

"Nobody is perfect untill you fall in love with them"

Oh ya..wish me luck on my final exam starting today 8/11/2010. Although I know some of you lads will wish me fuck after all. Bleh! I don't give a damn about it.


"A real successor wins the war, not just some battle" - Me, Myself and I

2 ugutan:

Patu said...

sadis hidop ko. dah la terdedah ngan kemungkinan mati pucuk, duet pulak kene rembat. sadis sadis gadis.

- koroe - said...

lagi sadis kalo lu mati awal.huhu.jgn la mati awal2 ye. bertahan.gua tahu hidup ni sukar.tapi atleast setelkan aku nye dlu b4 lu pergi meninggalkan kami sume..huhuhuhuhuuuuu