Manusia dilahirkan dengan akal yang sempurna, minda yang cerdas serta hati yannnggg..mantappp ye ( Fazilah Kamsah,aku pinjam quote kau). Minda yang cerdas akan memberikan kemampuan berfikir yang lebih tinggi dari makhluk lain dan juga manusia diberi akal, benda yang tak ada kat makhluk-makhluk Sang Pencipta yang lain. Kita patut bersyukur dilahirkan sebgai manusia, seorang manusia Islam yang cukup sifatnya.

Kehebatan otak manusia dalam memproses maklumat, menyimpan data serta dapat melakukan pelbagai perkara dalam satu masa memang tida tolok bandingnya malah komputer yang diaktakan paling hebat kat bumi ni pun masih tidak setanding dengan 50% kehebatan otak manusia. Begitulah hebatnya ciptaanNya dan sesungguhnya Dia lah yang Maha Mencipta.

Tetapi, ada juga manusia yang cibai perangainya, telah menyalah gunakan ciptaan yang hebat ini. Mereka dengan sengaja telah merosakkan ciptaan hebat ini dengan melakukkan pelbagai perkara yang bodoh, keji, celaka, bangang, bebal, macam pundek,__________________ (letak lah carutan lain kat sini, aku penat la nak tulis satu-satu) seolah-olah seperti tiada otak. Amatlah bodoh kelakuan mereka-mereka tersebut jika dinilai dari sudut ilmiah. jika dilihat dari sudut bukan ilmiah pula, maka akan timbulah perkataan-perkataan seperti bodoh, keji, celaka, bangang, bebal, macam pundek,__________________ (letak lah carutan lain kat sini, aku penat la nak tulis satu-satu).

Malang tak bernau, itulah yang sering kita dengar dari generasi ke generasi, malang dikatakan tidak berbau kerana jika malang mempunyai bau, maka senanglah kita elak dari berlakunya perkara malang tersebut.

Malang bagi aku bermula ketika aku tinggal serumah dengan seorang yang cerdik pandai. Memilih untuk tinggal degan seorang yang cerdik pandai adalah sesuai bagi diri aku ini keran sudah diketahui aku ni malas macam taik, kena flush dulu baru nak gerak. Aku jugak gemok, macam seladang kacuk dengan babi, mungkin sebab ni aku sering dikutuk. tapi apa aku kesah, I dont give a damn fuck about what people say about me. mManusia ada mulut serta pendapat mereka sendiri. Pada aku, aku ni seorang yang super genuis serta mempuyai bentuk bada ala-ala rambo.

Ok berbalik kepada budak genuis tadi. It turns out that budak 2tu tak la genuis mane pun. Ok aku tipu. Budak tu bodoh, keji, celaka, bangang, bebal, macam pundek,__________________ (letak lah carutan lain kat sini, aku penat la nak tulis satu-satu). Meggunakan kehebatan otak, dia telah menukar kisah hidupnya ketika tiba di universiti ini lantas menjadikan dia pelajar yang bijak, hebat, dean listed serta disegani dalam kalangan budak-budak kelas kerana perangai macam haram teguk arak, pergi disko tapi result power, gempak.

"leave go on,go back to u tomorow" -antara status fb beliau

Wajarkah pada hemah anda apabila seseorang yang memperolehi band 4 (4 lagi markah, kalau tak band 5 katanya) menulis status seperti orang terencat belajar inggeris. BI aku pun bukan ok sangat tapi at least tak ada pulak aku tulis 'leave' instead of 'life'. Bodoh sial, jaoh giler meaning dia. Setelah disiasat tahulah kami bahawa sang cerdik pandai tadi hanya menipu untuk dipandang tinggi walhal beliau seorang yang bodoh serta tidak tahu akan kebodohannya. Result PMR pn nak tipu, SPM dapt 9A dan sem 1 dapat dekan tapi tak pergi dinner, nama pun tak ada dalam pelajar-pelajar dean list.

Aku ni pulak jenis lembut hati kalau ada orang nak pinjam duit. Damn betol la, kenapala aku bagi dia pinjam dulu. Sekarang ni aku memang bodoh, keji, celaka, bangang, bebal, macam pundek,__________________ (letak lah carutan lain kat sini, aku penat la nak tulis satu-satu) x2. Lepas ni sapa-sapa yang x cukup duit ke boleh lah pnjam dari aku ye. Tak payah bayar pun tak apa.

Baru-baru ni aku pergi mintak hutang kat dia sebab nak bayar yuran untuk sem ni, dia cakap dia tengah sesak tak ada duit sebab bapak dia bla bla bla...dia kena pulau bla bla bla dan boleh pulak dia tanya kat aku.

"kenapa budak-budak kelas macam tak suka kat aku?"

Aku jawab, "macam? memang la bodoh, bukan macam da"

"kau ok je dengan aku?"


Aku jawab, "Aku? aku kalau boleh nak sepak kau sekarang ni pastu amek besi jolok bontot kau"

Macam ni punya orang pun ada ke? Sial. Dan baru-baru ni dia bawa kereta pergi u. Gampang. Tak ada duit madefaker lu. Once a liar always a liar. Lepas ni kalau kau cakap konek kau ada kudis dan kena pakai duit nak buang pun aku tak percaya da la lahanat.

6 ugutan:

- koroe - said...

marah ye..aku ase dia ni ade masalah mental kot..babi kimak sungguh kan.anak setan agak nye..haha

Patu said...

wow. ini kes serius. adekah beliau seekor manusia?

Unknown said...

ade jugak org gitu..haihhh

orang-orang said...

@koroe

lu lebih mengenali beliau..
since dia da ada kete ni,boleh la aku simbah cat merah kat hood dia..heh

@Al

beliau ni sebih kepada seekor beurk, die punya coomon sennse xde, aku buat lawak simple pun x phm2..hahaha

@echah

manusia..macam2 jenis ada, ni salah satu jenis yang pelik la kot..haha

Unknown said...

hoh,
ko pepagi buta dah mencarut melucah,
haishh...
semoga beliau itu insap..

orang-orang said...

@mencarut je..melucah blom..kena kawen dlu..baru boley melucah..heh